Informatiebordje met een flinke spelfout aan de zuidoostrand van het terrein aan de Kempkensberg waarop het nieuwe pand van de Belastingdienst en DUO is verrezen.
Het Genootschap Onze Taal noemt het ruggespraak: rare taalfouten in bijvoorbeeld reclameteksten waardoor er – onbedoeld- iets anders staat dan oorspronkelijk de bedoeling was. Ik vond een heleboel voorbeelden van zulke grappige ‘tekstmissers’; de leukste zal ik met je delen:
Ultra observerend keukenpapier. Bijzondere keukenrol in de aanbieding bij de plaatselijke supermarkt.
Kerstsnol met banketspijs € 2,59. Een goedkope snol, te koop in dezelfde plaatselijke supermarkt.
Bison schimmelvretter, vochtvretter en de Bisom navulling vochtvretter. Een actie van Blokker in Rotterdam
ThuiszorginHolland.nl heeft werk voor vrouwen (m/v). Voor als je toch nog twijfelt….?!
De Telegraaf nú met vrouw. Het is nooit weg: gratis een vrouw bij je krant.
Fulltime schoonmaker gezocht voor afwisselend werk in de auto met collega.Dubbelzinnige vacature uit de krant.
Koop zondag Woerden.Deze flyer nodigt uit om op zondag Woerden te kopen.
Arnicagel. Bij vallen, voor kneuzen. Gevonden op een tube van De Tuinen. Inderdaad: je bent wel een kneus als je valt.
Heeft u een allergie? Meldt het ons, wij helpen u graag. Het is alleen niet uitgesloten dat onze gerechten geen allergieën bevatten. Tekst op de menukaart van een restaurant. Ik weet niet of ik hier wil eten, er kunnen vreemde ingrediënten in het eten zitten, of juist niet?! Ik snap er niets van.
Pasgeboren ouders: tips voor een goede nachtrust. Op Kinnd.nl kennen ze pasgeborenen die meteen al ouder zijn!
2e paar gratis bij aankoop van 2 sneakers en 30% korting bij aankoop van 1 sneaker. Advertentie van een schoenenwinkel. Maar eh… wat hebben we aan één schoen?
Soep van de dag: Koffie.Dit stond op het stoepbord van een restaurant. Lijkt me best een lekker soepje….
Bezorger gezocht. Scooter verreist.Vacature van een shoarmazaak. Tja….
Natuurlijk, deze teksten zijn voor de lezers erg grappig en op deze manier genereer je wel aandacht. Maar is dit wel het soort aandacht dat je wilt krijgen als bedrijf? Waarschijnlijk niet; het geeft namelijk niet zo’n heel best beeld van je onderneming. Mensen kunnen door dit soort ‘domme’ fouten besluiten om je niet meer zo serieus te nemen. Dit brengt je imago ernstige schade toe! Lees daarom je teksten altijd een paar keer hardop voor en laat ook iemand anders er nog eens naar kijken!